torsdag 8 mars 2012

8:e mars OOTD


Inget feministiskt med den här outfiten, men likväl en outfit. En helt vanlig, ganska tråkig sådan. Men ändå. Klänningen är från Haléns och finns fortfarande i webbshoppen trots att jag köpte min förra våren. Jag har använt den flitigt och jag gillar den. Bältet är gammalt från H&M och scarfen i håret är från Indiska och finns att köpa nu. Den är blommig och väldigt söt!

Och idag är det alltså internationella kvinnodagen. Min, och förmodligen många andras, Facebook-feed fylls av "Grattis alla kvinnor!", trots att Internationella Kvinnodagen inte är någon Mors dag eller något annat reklamjippo, utan (borde) vara en dag på året då vi uppmärksammar kvinnors situation runt om i världen. Jag delar med mig av den här serien, av den fantastiska Lina Neidestam:


Apropå 8:e mars. Nu vet jag inget om hur demonstrationen kommer se ut idag, det kan hända att det finns fettaktivister representerade, men skulle det inte behövas ett stort gäng tjocka kvinnor med en stor jävla fet banderoll med något fettaktivistiskt budskap på? Det kan jag tänka mig att dra ihop till nästa år..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar