måndag 12 mars 2012

Idag

 Tog en promenad i det fina vädret (13 grader!!). Här har vi utsikten från Redbergsparken. Inga blomsterängar precis, men fint i all sin ruffighet.
 Sen tog jag vagnen in till stan och provade en klänning på Åhléns. Typiskt blommigt tält, men fint sådant. Härliga färger. Fina Cicalia har en sån så jag var tvungen att testa.
 Men jag köpte den inte. Den hade passat mig perfekt för typ ett år sen, men jag har börjat snöa in på någon slags kombination av Kitty Jutbring, Betsy Johnson och den fina bloggaren Aenigma, det vill säga 80-tal, fluff och puff + etnoinfluenser. Har lovat mig själv att inte köpa ett enda svart plagg till, t ex. Men tips till andra! Fin, lite 40-tal, lite vintagekänsla. Rymlig storlek och schysst material.
 Den här klänningen fick följa med ut på en svängom. Fortfarande känns den lite kort. Särskilt en blåsig dag! Men åh, jag älskar den. Hade jag fått välja hade jag velat ha ett turkost skärp också, och gula ballerinaskor. Eller leopardmönstrade!
 Jeansjacka! :) Glädjen!
Kom hem och åt fruktsallad på mango, jordgubbar och ananas.

1 kommentar:

  1. Ja, tyvärr är den lite tältig. Jag tog snöret som fanns med och virrade runt och knöt där bak, så att lite av mina former visades utan att behöva ett bälte. Bälten blir man ju också trött på efter ett tag. :)

    Var har du köpt den rosa klänningen? Snygg!!!

    SvaraRadera