fredag 20 juli 2012

Hösten

Med det här ganska tråkiga sommarvädret, så är det inte konstigt att man börjar längta efter hösten. Eller, det kanske det är, men inte för mig, då jag älskar hösten. Jag älskar känslan av att allt börjar om, att man får en ny chans, man köper ett nytt pennfodral och nya fina kollegieblock att fylla med massa spännande saker, att man kan ha sin favoritbasker igen, samtidigt som man fortfarande kan ha jeansjacka. Och efter en vår och sommar med pasteller, maxiklänningar, tunna svepande tyger, tropiska mönster och blommor, så börjar man bli sugen på något mer mustigt och rejält. Vinrött, petrolblått, senapsgult, manchester, kängor, strumpbyxor, knästrumpor och stickade koftor.
Hösten är också den tiden då jag gör upp storartade planer vad gäller stil. Jag vill nästan alltid byta stil på hösten, men det brukar resultera i några nyinköp som sen morfas ihop med resten av min brokiga garderob. Den här hösten drömmer jag om en lite nördig, punkig stil med creepers, duffeljacka, sammet, stora glasögon, långärmad manchesterklänning med dockkrage, baskrar, söta blusar, korta kjolar, smala ankelkorta byxor och rutiga skjortor.

Beige blus, vinröda kängor, halsduk och vinröd klänning från H&M
Orangea creepers, svartvita flatforms och blå klänning med Peter Pan-krage från ASOS
Jeansklänning och svart topp med vit rosett från New Look
Jeans och vinröd bus med hästar på från Lindex

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar