söndag 7 oktober 2012

Ibland syr jag..



Fint fickfoder
..Och då kan det se ut såhär! Båda klänningarna sydde jag i helgen, fast den övre var lite påbörjad sen tidigare. Känner mig otroligt flitig! Synd bara att jag egentligen borde ha läst kurslitteratur. Varför vill man alltid göra det man inte får? Exempel: Jag pluggar ju till slöjdlärare, men när jag pluggade slöjd så var jag inte alls såhär sugen på att sy. Nu när jag läser en teoretisk kurs så kan jag inte tänka på annat! Har sytt båda klänningarna ovan, två börsar, sprättat bort en ärm på en klänning samt kortat av en klänning och en kjol. Bara den senaste månaden. Ett sällan skådat sy-flit från min sida. Nåja, jag glädjer mig ändå. Kreativitet är till för att tas tillvara! Det vore stort slöseri med lust att låta bli.

Som ni ser så gillar jag retro. Väldigt mycket. Den här sorters mönster görs liksom inte längre! Stormönstrat, prunkande, fantasifullt. Idag är de flesta mönster så små tycker jag, så korta rapporter och så minimalistiska. Båda klänningarna är gamla påslakan, det nedre är ett som jag färgat själv faktiskt. Det var vitt och korallrosa från början.

15 kommentarer:

  1. Skitsnygga! Gillar också mönstret. Vill också kunna sy, så roligt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Åh, jag är säker på att du kan lära dig att sy, det är inte svårt. Man behöver lite tålamod bara :)

      Radera
  2. Jag är också en tjock katt. ♥ Det är cool! NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  3. Så himla fina! jag dör! Du måste göra en tutorial på hur du syr dom! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! <3 Jag har faktiskt funderat på att göra tutorials! De här klänningarna är nästan löjligt enkla! Jag ska fila lite på den idén. Kanske börjar jag med kjol, för det behöver man inget mönster till! :)

      Radera
  4. Herrrrrrrrrregud vilka fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha tack! Och ett ranelidskt R också! I'm flattered! :)

      Radera
  5. Har följt din blogg ett tag och blir alltid lika inspirerad till att våga bära färg när jag ser dina kläder! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var fanemig det finaste jag hört sen jag konfirmerade mig, tack! <3 Färg is the shit :)

      Radera
    2. Har satt ett mål att äga minst två färgglada klänningar innan året är slut och använda dom. Är vanligt vis all black. Och jag måste säga att din garderob gör mig fruktansvärt avundsjuk, haha. För övrigt vore det okej ifall jag länkar dig på min blogg? :)

      Radera
    3. Ett mycket bra mål tycker jag! :) Det gäller bara att hitta färger som man trivs i.

      Naturligtvis är det okej om du länkar till mig! Det gör mig jätteglad! Du får låna bilder och sådär om du vill också ;)

      Radera
  6. Jättefina klänningar. Skulle du vilja ta beställning någon gång? Skulle gärna gå runt i något så där färgglatt :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! <3 Beställning, tja, varför inte? :) Du får klura ut något du vill ha så ska vi se om det går att ordna! :)

      Radera
  7. Ja men jag tänkte något i stil med dessa två som du gjort nu :D tycker det är fina modeller och älskar att det är fickor på!
    Btw, hur går det med pellisarna?

    SvaraRadera
  8. Så underbart söta klänningar o du är skitsnygg rent ut sagt i bägge. =). (är inte ett dugg avis... =P)

    SvaraRadera