torsdag 25 oktober 2012

Tjockisrutan - go fuck yourself

Inte nog med att Ellos överhuvudtaget säljer den här tröjan:


De föreslår dessutom att den skulle kunna matchas med följande plagg, och här känner jag att det är motiverat med en skärmdump för annars kommer ni tro att jag ljuger:

Det vill säga:

Tack Ellos! Och grattis, ni har återigen visat med all önskvärd tydlighet varför en tjockis bör take hew business elsewhere.

3 kommentarer:

  1. Det är när man ser sånt här man vill starta upp sitt egna företag med fabulösa kläder för tjockisar. Kläder som varken är tält eller inspirerade av clowner. Och revolutionera modevärlden!

    SvaraRadera
  2. Hej Anna. Jag hittade din blogg via Thina Grotmarks blogg BeyondSizes.

    Och händelsevis skall jag starta upp precis det som ni efterfrågar.

    Så till att börja med vill jag berätta om att detta är ett jobberbjudande, fast utan speciellt mycket
    arbetsinsats från din sida.

    Jag behöver alltså din (även du som gäst-läser) hjälp. Och sedan vill jag dela med mig av den vinst som du hjälper till med att skapa. För det som jag har att berätta sträcker sig faktiskt ända in i kärnan av den modemässigt marginaliserade grupp av medmänniskor som du representerar.

    Mitt stora mål är att starta Figurous. På den kommande sidan Figurous.com. Och det är faktiskt du, i egenskap av kvinnlig konsument, som kan hjälpa till med att fylla den med liv och mening.

    Figurous skall hjälpa människor, oavsett storlek, att hitta kläder som passar. Genom att lyfta ut Lindex, Nellys, HMs… interna moderekommendationer, och placera denna sorts rekommendationstjänst i famnen på konsumenterna själva. Så att människor med lätthet kan hitta både gamla favoriter i ny tappning. Och tips på nya favoriter. Med det gemensamma att kläderna, på ett banalt enkelt vis, och med mycket större säkerhet, passar precis i färg, passform, stil. Och allra mest: I storlek.

    Men för att kunna skapa Figurous så måste jag starta en egen webbshop. Eller snarare 100 webbshoppar. Och sälja komplicerade klädesplagg på ett vis som kommunicerar ett löfte om det som sedan skall bli Figurous.

    Och dessa 100 webbshoppar kommer att sälja något så komplicerat som behåar. Och det på ett personligt vis. Med rekommendationer från en
    kvinna till en annan.

    Den första individualiserade behå-webbshoppen kommer att vara som en premiär-hyllning till min kära hustru: 85C.BaraBra.nu (Endast demo-sida just nu, 2012-10-28) där hon kommer att vara den första av ett flertal
    värdar, som hjälper till att sälja behåar till medkonsumenter i hennes egen storlek. Namnet på shoppen antyder vilken storleksmärkning som
    vanligtvis passar henne bäst. Men Ifall en behå passar henne jättebra, och om den är märkt som en annan storlek, så är det alltid passformen som styr, såklart.

    Nu till saken. Skulle du vilja överväga att anonymt, konfidentiellt eller publikt vara en behå-värd på “din” BaraBra-butik? Som belöning
    får du förstås del av den försäljning som du skapar.

    Tag isåfall kontakt med mig, vettja. Kanske via +46725222899 eller Peter.Odeus@gmail.com

    jag är öppen, men du får såklart lov att vara så hemlig som du känner för. Detta meddelande kommer att ha blivit läst av många fler än du inom en vecka. Så om du skickar fråge-mejl från en anonym mejladress, så vet jag ju inte vem du är. Och vinst-pengar kan ju sättas in på en lika anonym paypal-adress.

    Allt gott!

    /Peter Odéus på startup-företagen Figurous och BaraBra.

    SvaraRadera