onsdag 30 januari 2013

OOTD 30/1 Outside my comfortzone: Oversize


Ytterligare en grej utanför min vanliga repertoar: oversize! Jag älskar oversize och tycker det ser ascoolt ut på andra, men har tidigare tvekat lite vad gäller att själv bära det. Men så dök den här klänningen upp på Monkis rea för en hundring, och jag slog till. Och vet ni, jag tycker jag ser riktigt ball ut i den! Jag sa till sambon att jag kände mig som en konstskolestudent. På ett bra sätt alltså, om nu någon trodde något annat.

Dessutom;  jädrar vad bekväm den är! Jag som alltid framhärdat att mina figurnära klänningar är superbekväma, men det här är nog en ny nivå av bekvämlighet faktiskt. Jag matchade den med mitt absinthgröna halsband (fortsätter jobba på att använda halsband) och vanliga svarta strumpbyxor.

Håret är nyhennat också, och för en gångs skull så fastnade det riktigt fint på bild. Oftast ser det lite väl brunt ut, men här tycker jag det ser ut ungefär exakt som det gör i verkligheten. Älskar nyhennat hår för övrigt, det blir så otroligt glansigt och känns så friskt på något sätt.

Klänning - Monki
Strumpbyxor - H&M
Halsband - H&M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar