onsdag 19 juni 2013

En milstolpe


För några veckor sen var jag och Thina och föreläste i den lilla by som kallas Uddebo, där jag och sambon har ett hus. Vi föreläste på temat "Kamp" och vårt föredrag handlade kort och gott om att vara tjock i en värld fixerad vid smalhet. Om vår kamp mot självhat och diskriminering, om reaktioner man kan stöta på angående sin kroppsstorlek, om varför det verkar vara så provocerande att vara tjock. Det var sjukt läskigt, men också så himla roligt och stärkande. Ett helt rum fullt med människor som bara lyssnade på oss! Hybris. Fint gensvar fick vi också! Folk ställde frågor, och flera kom fram efteråt och tackade oss och tyckte vår kamp var viktig. Det var kanske min största farhåga; att folk skulle tycka att det var banalt. Inte fatta grejen. Men folk var väldigt respektfulla och intresserande. Det var ett himla fint erkännande faktiskt. Jag har helt klart fått mersmak! Ser fint ut på CV:t också "på fritiden föreläser jag om kroppsideal".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar