fredag 27 september 2013

30 dagar, 20 outfits - dag 2, outfit 2

Idag är jag dödstrött. Det är sån jäkla skillnad på att sitta på universitetet och pilla sig i naveln och att vara ute i grundskolan hela dagarna! Man blir så obegripligt trött.
Idag tänkte jag att jag skulle vara chic i byxor med färgglada tillbehör, men jag vet inte om jag blev så nöjd. Siktade på 60-talschic, kände mig lärar-töntig. Men men, så kan det bli ibland.

Det syns nog inte på bilderna, men byxorna säckade lite vid dagens slut, och jag hatar säckiga byxor. I synnerhet när det blir påsar vid knäna! Åh, jag ryser! Ska nog pensionera de här jeansen och skaffa mig ett par svarta i superstretch. De håller formen så mycket bättre!

Dagens:
Brallan Allan, köftan och blusen - Lindex
Halsbandet - Asos


Imorgon ska jag på kräftskiva! Kanske blir det en bonusoutfit då med? Vi får se! :)

3 kommentarer:

  1. Härliga, pigga färger! Den gröna tröjan i kombination med ditt röda hår och smycket är perfekt. Och tack så mycket för strumpbyxtipset. Hade inte en tanke på att strumpbyxor från "vanliga" sortimentet kanske kunde passa på mig, men dem skall jag testa.

    SvaraRadera
  2. Jag läste först nu hur du själv kände dig i kläderna (kommenterade direkt på bilden utan att läsa texten, så mycket tyckte jag om färgerna). Jag tycker inte alls att du ser lärar-töntig ut, långt från det! Man blir ju pigg med en gång när man ser din outfit. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch, snällis! ;) Det kanske inte var så illa ändå! ^^

      Hoppas det funkar med strumpbyxorna förresten, du får berätta när du har testat!

      Radera