lördag 14 september 2013

Nytt läppstift!

Det är svårt att ta självporträtt med en stor systemkamera.
Jag är verkligen inte den som brukar använda läppstift, men jag avundas verkligen de som gör, för jag tycker det är så himla snyggt.

Mörka läppstift har ju varit på modet nu ett tag, och verkar bli riktigt stort i höst. Jag har tidigare dragits mest till klarröda Elsa Billgren-läppar, men har aldrig riktigt fått det att funka på mig, så jag tänkte testa och se om den här mer bärröda trenden kan vara något för mig.

Just det här läppstiftet snubblade jag över på H&M när jag surfade runt efter ett billigt försöksläppstift igår. Färgen heter "wild thing" och jag gick och testade det i butik igår och tyckte det var riktigt fint. En ganska perfekt vinröd nyans, som inte är för brun men inte heller ser ut som att man druckit för mycket rödvin (dvs. för lila), och som kan bli riktigt mörk om man tar på mycket, eller lite ljusare (som på bilden) om man är mer sparsam. Lite gothkänsla ger det mig, och det ser jag som något positivt. Lite goth på hösten är aldrig fel.

Läppstiftet kostar 49, 50 kr och finns att köpa här. Och här finns en annan recension av läppstiftet, med fler bilder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar