fredag 25 oktober 2013

30 dagar, 20 outfits + 2 - dag 30, outfit 22

Då var vi framme vid den sista outfiten för den här utmaningen! Jag postar ett sammanfattande collage någon gång under helgen. Nu kör vi bara den allra sista outfiten (plus en liten bonusoutfit!). Idag var jag alltså tillbaka på universitetet för första gången på fyra veckor. Trots det valde jag en väldigt praktisk, pryd och korrekt läraroutfit, med praktisk varm kofta, lagom lång kjol och minimal urringning.. Men det var nära tillhands eftersom den perfekta svarta kjolen kom igår, och så fick jag använt ett plagg som jag aldrig tidigare använt, nämligen det vita linnet med svart mönster som ni ser på bilden! Av någon anledning har det överlevt varenda garderobsrensning i typ tre år, för det är ju så himla fint, trots att jag aldrig använt det förrän nu.

Dagens:
Perfekt svart kjol - New Look
Linne - Monki
Kofta - Monki
Skärp - Asos (från ett annat plagg, men det kanske ni vet vid det här laget? Mitt favoritskärp!)

Nästa färgglada lilla outfit satte jag ihop i glädjen över min nya, perfekta, svarta kjol från New Look. Det enda som är negativt med den är att den blir lite statisk eftersom materialet är polyester, men i övrigt är den toppen. Perfekt längd, stretchig, bekväm, har hällor för skärp och passar naturligtvis till typ allt. Är himla glad för de här skorna också, som är vanliga normalbreda skor, som passar mina breda fötter. Mary-Janes med platåsula liksom, kan det finnas en bättre kombination? Jag tror inte det. Finns i flera olika färger på Asos (de flesta på rea för bara 15 pund dessutom!); svarta i fuskläder (de har jag!), guldiga, helvita, petrolblåa i sammet (!!!)..


Dagens färgglada!
Perfekt svart kjol - New Look
Väska - Köpt på Fancy Fatshion
Skärp - Kappahl
T-shirt - Primark (också en hyllvärmare som passar fint till mina nya kjol!)
Mary-Janes - Asos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar