fredag 11 oktober 2013

Ett fredagstips


FREDAG!! Jag idag på lunchen.(de fem minuterna jag hann sitta ner och dricka en halv kopp kaffe). <--- OBS! Gif med gullig hundvalp.

Eftersom jag slutade tidigt idag så hann jag med en runda på stan innan jag åkte hem och kraschade i soffan, och då sprang jag på den här skönheten på Lindex! Helt ärligt; först tänkte jag att de hade möblerat om, att jag inte alls var på Generous-avdelningen utan på den vanliga avdelningen. Sen tänkte jag att någon hade hängt tillbaka klänningen på fel ställe. Men när jag tittade på storlekslappen så såg jag ju att det faktiskt var Generous! Mitt hjärta tog ett gjädjeskutt! Rosor! Rött och rosa! Trekvartsärm! 60-tal! GE MIG!

Såhär ser den ut på mig! Tyvärr är detta största storleken, XXL. Men det är väl ingen nyhet att svenska plusavdelningar inte är så bra på att tillhandahålla kläder över storlek 54? Trist ändå! Trist är också att den såklart är gjord i polyester. Tyger påminner ganska mycket om baddräktstyg, men åh, jag kan inte låta bli att älska den ändå! Hade den varit i bomull eller viskos hade det såklart varit att föredra, men man kan inte få allt!

I ivern över denna fabulösa skapelse gjorde jag tillochmed en liten slarvig 60-talsfrisyr, kletade på lite extra eyeliner, och satte på mig mina bästa 60-talsörhängen. Hade fotografen/sambon varit hemma hade jag fotat ute, men det är så svårt med självutlösaren.

Hoppas ni får en riktigt fin fredag och helg! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar