söndag 19 januari 2014

OOTD 18/1

Det här hade jag på mig igår på examensfest. Jag ber om ursäkt för den ovanligt dåliga bilden, men jag har (som sista människa på jorden ungefär) fått en mobil med en kamera, så jag var ju tvungen att testa den. :)

Det här med skjorta är också en lite ny grej för mig, eller nygammal, senast jag hade skjorta gick jag i högstadiet och matchade med mycket kajal och svart/vit-randig slips. Sen gick min stil mer åt det extremflickiga hållet, med mycket prickar och rosetter och då glömdes skjortorna bort, för återupptäckas i den här formen nu. Nu vill jag fylla hela garderoben med skjortor!

En jeansskjorta hade jag letat efter länge innan jag hittade den här på Kappahl. Att hitta skjortor som plus size är inte det enklaste, då de som finns på tjockisrutan ofta är belamrade med massa krusiduller (och det ville jag inte ha). Oversizeskjortor från vanliga straight-size-affärer är oftast för raka för att passa runt en tjock mage, eller ett par stora bröst. Men den här är perfekt sydd med lite vidd nedtill och lite insvängd i midjan, alldeles lagom för att vara bekväm, men fortfarande proper. Mycket bra Kappahl!

Kjol - Asos
Skjorta - Kappahl
Örhängen - New Look

1 kommentar: