torsdag 27 mars 2014

Påskpynt och färgberoende

Ibland tänker jag att jag ska bli en sån där sober person, en minimalist. Som matchar vackra träslag med vitt och koppar, några stilrena gröna växter i fönstren. En fin glasvas, några designklassiker. Men det lyckas aldrig, och det är nog lika bra, för jag är alldeles för snål för att lägga 2000 spänn på en vas från Svenskt Tenn, vårt hem består till 90% av saker vi fått eller hittat i grovsoprummet/containrar, och så tror jag att jag är beroende av färg. Jag mår liksom bra med mycket färg omkring mig! Gärna klara, starka färger, och gärna många på en gång. Jag gillar också att ha mycket krukväxter, så att det svämmar över i fönstren, jag älskar prylar, och jag älskar mönstermix. Så jag blir nog aldrig någon minimalist, men det gör inget. Det viktigaste är ju att man bor i ett hem som gör en glad! Det är bannemig inte alla förunnat.

Här är lite färgglada bilder från de senaste veckorna; Kuddfodralen sydde jag häromveckan av ett IKEA-tyg med älgar på. Köket påskpyntade jag igår och idag. Sydde en löpare av en bit tyg jag hade liggande, köpte påskliljor och påskris som jag pyntade med pastellfärgade fjädrar. Fick sån feeling att jag passade på att dammsuga också. Och klänningen sydde jag för en månad sen ungefär, och hade på mig på en megafin kvinnoseparatistisk 25-årsfest den 8:e mars.




 



9 kommentarer:

  1. Hej! Vilka härliga bilder! Får vårkänslor när jag tittar på dem! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, vad härligt! Vårkänslor är bäst.

      Radera
  2. det bästa med ert hem är ju just alla färger och mönster tycker jag! <3 dags för påskfika snart tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! <3 Absolut påskfika snart!!

      Radera
  3. Men oh, klänningen, så fin! Är det eget mönster?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är ett eget mönster! :)

      Radera
  4. Hej du inspirerande människa! Blir så himla peppad att sy egna klänningar när jag ser dina fina! Den röda med retromönster var ju helt fantastisk! Har du några tips? Har du funderat på att lägga upp någon tutorial?

    SvaraRadera